tisdag 8 maj 2012

Lördagmorgon åkte vi upp till stugan. När vi åkte hemifrån var det lite snöblandat regn - men ju närmare stugan vi kommer desto mer vinterväg blev det. Uppe vid stugan hade vi fått dryga decimetern snö....
 Och vad gör man då... jo, håller sig inomhus. Ser på film, läser eller sover... 
... och bara myser.  =)
 Söndagmorgon sken solen även om det var lite kallt. Men - snabbt drog molnen ihop och på eftermiddagen kom det ett snöfall igen....
 Så vi fortsätter att ligga inne och lata oss. 

Härhemma hade det också kommit snö, men innan vi var hemma på söndagkväll så hade det tinat bort.
 Så idag blev det bus på bakgården! En liten snöhög finns det kvar, den ligger helt i skugga dygnet om, och den envisas med att hålla sig kvar till framemot midsommar... nästan...
 Mycket att nosa på.
 Och äntligen hade gräsmattan torkat så pass att det gick att sätta igång med vårbruket.
Hussen hade kapat bort massa kvistar från alla träden igår, så Erika erbjöd sig faktiskt att gå ut och bära bort dom medan jag fixade middagen... Så skulle jag kunna börja med krattningen direkt efter mat.
Men först följde jag med Hanna på lite shopping... och när vi kom hem hade Erika och Hussen krattat hela framsidan.   =) 
Så återigen kan jag lata mig hela kvällen.  ;)
Vad som göms i snö kommer upp i tö.
Lilla Simba har sovit ute under snön hela vintern... tillsammans med en tom hundbajspåse som täcke.
Och så här fint var det när jag och Hanna kom hem igen. Om några dagar börjar gräset gro och även vi får grön och fin gräsmatta - blandat med groblad och mossa.   ;)

4 kommentarer:

  1. Det är otroligt vad vädret är olika i vårt långa land Vi har redan klippt gräs/mossmattan 3 ggr Och vår häck (brudspirea) runt tomten blommar för fullt Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken tur ni hade, att det var krattat och fint när ni kom hem.

    SvaraRadera
  3. Men fy vad mycket äclig snö! Hoppas ni får grön gräsmatta snart!

    SvaraRadera
  4. Det kan ju vara skönt att ta det lugnt också som under helgen i stugan:-)härliga slapparbilder på fyrbeningarna. Mossa är bättre än gräsmatta det är mjukt och tacksam, alltid grönt behöver knappast klippas jag funderar hur jag ska få mossan att ta över mer av gräsmattan?

    SvaraRadera