måndag 19 december 2011

2011-12-19 Måndag

Helgen har mestadels spenderats i sporthallen eftersom Erika haft matcher både lördag och söndag...
Men självklart har vi hunnit med lite hundpromenader också. Eller Hanna i alla fall, jag hade bara tiden att hänga med på en, söndagens med Wira. Det var väl inte det trevligaste vädret att vara utomhus i, fördelen var att det var väldigt lite folk ute - så vi hade Änge helt för oss själva. Wira fick springa lös på åkrarna, plus att Nilla, som hade varit ute just innan, hade gått ett spår åt Wira.
Gissa om det var en som var trött efteråt - hon sov som en stock hela söndagskväll.
Snöblandat regn och snöslask på marken... Blöta och kalla var vi när vi kom hem igen - och önskade att vi hade haft ingredienser hemma för att göra en varm chokladdryck - med t.ex. marsmallows....

3 kommentarer:

  1. Åhh daim som e så gott Nu sitter jag här på jobbet och blir sugen Hoppas jag kommit ifatt med att kommentera nu . Jobbar man hela veckan så har man ju fullt upp på helgerna med allt julstök. Köpte julskinka i helgen . Tänkte jag köper en färdigkokt så behöver jag bara griljera den . Kommer hem ser att jag tagit fel så nu undrar jag vilken natt jag ska fixa skinkan Ja ja det löser sig Hoppas nu bara att inte Wilma snor årets skinka ..igen . Har uterummet som extra kylskåp om tempen tillåter det Och vi brukar släppa ut hundarna för lite snabbkissar det hållet ibland Inte alltid man tänker på att där står mat ;) Oj detta blev långt Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen jättetråkigt väder just nu! Tyvärr kan jag inte baka några av dina recept då jag förmodligen är glutenallergiker. Jag tar ett glas rödvin i stället :)

    SvaraRadera
  3. Oj så många goda recept, allt ser väldigt mumsigt ut. Själv får jag låta bli eftersom jag jobbar på att bli lite nättare i midjan. Härligt när man har lyckats trötta ut en hund :) Då vet man att de haft kul :)
    Hälsningar Maria & Amy

    SvaraRadera